Spis en perfekt porsjon mat ved hjelp av denne håndguiden

Du trenger ikke veie maten din for å få riktig porsjonstørrelse.

Precision-Nutrition_Palm-Sized-Portions_Berry-Example_Male

Syns du porsjonstørrelser er litt vanskelig uten å måtte veie opp alt?

Denne geniale håndguiden kan være til god hjelp for de som ikke er interessert i å bruke tid på å veie maten og å telle kalorier. Merk: Passer best for de som ikke har veldig høyt aktivitetsnivå, da økt aktivitet også krever mer mat, men trener du mye og likevel ikke orker å bruke mye tid på å veie maten, så legger du bare enkelt til litt ekstra i porsjonene.

Bruk hånda

Ved hjelp av hånda kan du enkelt bestemme ca. hvor mye du trenger av de forskjellige matvarene.

Generelt:

  • Mengden kjøtt bestemmer du ved hjelp av størrelsen på håndflaten.
  • En knyttneve-størrelse med grønnsaker og frukt og potet.
  • To tomler med peanøttsmør.
  • En håndflate nøtter.
  • To håndflater frokostblanding, ris, og pasta.
  • En tommelstørrelse med ost.
  • En tommeltupp med smør eller annen olje.

1132dcfc160c71bc_portionsV1

Veldig enkelt!

Les også:

Guide i egenmassasje

Guide i egenmassasje

Denne guiden i egenmassasje vil kunne holde skader og smerter på avstand, samtidig som du sparer flere tusenlapper på behandling hvert eneste år.