;
;

Hør fra Bret «The Glute Guy» Contreras hvordan du skal trene rumpa for best resultat!

I dette videointervjuet får du vite hvordan du skal trene rumpa for best mulig resultat!

Dr. Bret Contreras er sertifisert strength & conditioning specialist (CSCS) fra NSCA i USA. Han har en doktorgrad i sportsvitenskap hvor han spesialiserte seg innen biomekanikk. Bret er mest kjent som «the Glute guy» da han gjennom flere år har hatt hofteleddet/rumpemuskelen og øvelsen Hip Thrust som sitt største fokusområde i sin forskning.

Bret blir sett på som verdens fremste ekspert på rumpemuskelen og styrkeøvelsene som blir brukt for å utvikle styrke og fasong på rumpa.

Bret har en flott hjemmeside som jeg anbefaler hvor han publiserer bloggartikler jevnlig.

Les mer om Bret i originalartikkelen på irakinutrition.com.

I dette videointervjuet snakker vi om hva funksjonen til rumpemusklene er, hvorfor det er viktig med en sterk rumpe, hvilke øvelser du bør velge og hvor ofte du bør trene. Vi snakket også om en studie Bret har gjort, hvor han sammenlignet forskjellige varianter av hip thrust (stang, med strikk og american hip thrust).

Guide i egenmassasje

Guide i egenmassasje

Denne guiden i egenmassasje vil kunne holde skader og smerter på avstand, samtidig som du sparer flere tusenlapper på behandling hvert eneste år.