NorgesGruppen lanserer JIPPI, sunnere matvarer for barnefamilier

Med familiekonseptet JIPPI ønsker NorgesGruppen å gjøre det enklere for barnefamiliene å velge sunnere varianter av mat vi vet barn liker.

jippi

Å få barna til å spise sunt og variert er en utfordring de fleste foreldre kjenner til. Nå har Meny-sjef Vegard Kjuus kommet med det enkle og litt sunnere familiekonseptet JIPPI som ønsker å gjøre det lettere for barnefamiliene å velge sunnere varianter av mat vi vet barn våre liker.

Den nye JIPPI-serien består av 34 produkter til frokost, lunsj og middag som skal være testet og godkjent av barn. Matvarene er utviklet gjennom et ernæringsfaglig samarbeid med matforskningsinstituttet Nofima, og retter seg mot barnefamilier med barn fra 3 til 10 år.

– Barnas godkjenning har vært helt sentral for oss, for maten er jo ikke sunn før den faktisk blir spist, og da er det viktig at barna selv liker produktene, sier Nina Brendsrud-Andersen, marketingsjef i UNIL, NorgesGruppens selskap for egne merkevarer.

Produktene inneholder ikke kunstig søtning, og har et lavt innhold av sukker og salt. Serien har også fokus på å ha en høy andel kjøtt og fisk i middagsproduktene.

Selv om bearbeidet mat sjelden kan utkonkurrere skikkelig hjemmelaget mat på kvalitet, mener vi det likefullt er noe som kan bidra til en litt sunnere hverdag hos vanlige barnefamilier.

Produktene selges nå i alle landets MENY-butikker, samt Ultra, Centra og Jacob’s.

Og hvis du har litt ekstra tid i lunsjen og ikke helt har glemt barnet i deg, så har de også lansert en nettside for de nye figurene på Jippi.no.

Guide i egenmassasje

Guide i egenmassasje

Denne guiden i egenmassasje vil kunne holde skader og smerter på avstand, samtidig som du sparer flere tusenlapper på behandling hvert eneste år.