Den perfekte vaffelrøren for deg som vil ha proteinrike og sunne vafler

Sukkerfri, glutenfri, alternativt melkefri, grove, proteinrike og mektige. Like gode til frukost som lunsj, kveldsmat eller kos – kvardag som helg!

 

IMG_3020Sunne vafler, 4 plater
♦ 2 egg
♦ 60 g (glutenfritt) havremel
♦  20 g valgfritt mel
♦ 70 g kesam
♦ 2 ts sukrin+
♦ 1/2 ts kanel og 1/2 ts kardemomme
♦ Vatn til passe konsistens

Miks sammen ingrediensane og juster med vatn til ei passelig tynn vaffelrøre. Steik gylne i vaffeljern, gjerne med litt cocosa eller smør om det trengst.

 

IMG_3019Tips og alternativer
♦ For melkefri vafler kan du bruke kokoskrem, soyayoghurt, søtpotetmos, gresskatmos eller most banan. Naturligvis vil frukt og grønnsaker gi fra seg litt smak, men det er berre godt.
♦ Bytt gjerne sukrin+ med anna søtning tilsvarande 4 ts sukker.
♦ Som valgfritt mel kan du bruke det meste, også meir havremel. Kokosmel, fiberfin, bokhvetemel eller vaniljeprotein pleier eg å bruke.

 

IMG_3027Server med det du måtte ønske! Her er favoritten kesam eller cottage cheese med friske bær, gjerne litt sukkerfritt syltetøy.

Håper det smaker!

Guide i egenmassasje

Guide i egenmassasje

Denne guiden i egenmassasje vil kunne holde skader og smerter på avstand, samtidig som du sparer flere tusenlapper på behandling hvert eneste år.